onsdag 2 oktober 2013

Lite humör och stulna texter erbjuds idag ###Styrkekramar##

!!!!VARNING LÅNGT INLÄGG!!

Jag vet Ludde, vi har bestämt oss för korta....men det verkar inte vara vår grej helt enkelt...sorry.
Och du Ludovic som inte har namnsdag idag (Ludde vill för allt i världen inte förväxlas med Ludvig)
inlägget är heller inte särkilt kul, och har ingen avsikt att vara det. Så känn på den, ett wildcard : = )

Och till er som väljer att läsa det här inlägget önskar jag lycka till, hoppas ni sitter på en buss eller tar lite egentid från denna tuffa värld vi lever i.

------
Den här veckan var tuffare än vanligt. Inte på den nivån att vårt hus brunnit ner, blivit översvämmat, våra barn blivit bortförda, ingen mat för dagen eller att vi blivit hemlösa. Nej då, vi tillhör fortfarande den lilla procent på jorden som har det alldeles jävla bra i jämförelse med alla andra.

Vi handlar vår mat i packade mataffärer där det dignar av kött och andra varor. Vi har varma hus trots extrem kyla vintertid, vi har rena kläder som vi dessutom inte ens behöver tvätta för hand. Vi diskar inte heller för den delen. En del av oss har städhjälp, trädgårdshjälp och beställer sina varor via nätet. Vi har bilar som tar oss korta sträckor för att vi är lata. På förskolan finns rutiner och pedagogik och barnen är inte ens 2 år gamla. Vid jul fullständigt går vi överstyr och spenderar tusentals kronor bara på vår egen familj, vår egen mat och våra egna presenter. Vi är så härligt generösa med varandra inom familjen!

I det här landet och i vårt liv är sjukvården fantastisk, blir du sjuk blir du så väl omhändertagen och betalar inte en krona förutom skatten då.... Kvinnor och män är hyfsat jämlika, jag bär ingen burka om dagarna, mina barn är inte könsstympade och blir heller inte bortgifta när de är 13 år. Vårt land är inte i krig och vi kan röra oss fritt ute i naturen tack vare allemannsrätten.

Var var jag nu?  Jo min fasansfulla vecka var det, den som var så tuff. Så här var det. Signe var sjuk och hemma från dagis, Alex var borta hela helgen och har dessutom jobbat sent några dagar. Jag har tagit alla dagar helt själv, ni förstår väl hur slut jag måste vara? Och att det är så oerhört synd om mig.....

Till något annat. Något jag bara måste dela.
Han heter Arvid Frykman som skrivit dessa kloka och enkla ord!

Ha en mysig onsdag eftermiddag gott folk!

Kram Jennie


Hej. Jag vill bara säga en sak. Det finns inga invandrarproblem i Sverige.

Det finns människor bosatta i Sverige som misshandlar sina fruar och döttrar. Det är ett kvinnosynsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte talar svenska. Det är ett utbildningsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som betraktar medlemskap i kriminella nätverk som sin väg upp i samhället. Det är ett livsåskådningsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte vill vara en del av det svenska samhället. Det är ett socialt problem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte anser att den svenska kulturen är värd att ta del av. Det är ett kulturproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som ränner ute på gatorna och slåss med kniv på fredagkvällarna. Det är ett ordningsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte välkomnar människor med annan etnisk bakgrund än sin egen. Det är ett attitydproblem. Inte ett invandrarproblem.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar