tisdag 27 september 2016

Var låg baren, sa du?

En man i övre medelåldern, på Arlanda, frågar en medarbetare i kassan på en hamburgerkedja.

- Var ligger den den där baren (säger namnet på baren)?
- Gå rakt ditåt (pekar) och sedan är det direkt till vänster.
- Ah, ok, bredvid Pokéstop?
- Ja, precis...
- Tack

Jag står i kön bredvid för att köpa mitt kaffe. 
Jag kan erkänna två saker:

1. Jag spelar Pokémon GO ibland
2. Jag topsade inte mina öron i morse

Jag förundras över hur många som kopplar referensen "Pokéstop" utan att le, eller kommentera referensen på något sätt. Personen i kassan bara sa "Ja precis..." Precis som det skulle vara den mest naturliga referenspunkten i världen. Mannen i övre medelålder frågade precis lika naturligt. Som om alla skulle veta vad ett Pokéstop är.

Jag tar mitt kaffe och går mot samma håll som personen pekade (dock inte till baren utan till min gate).

Jag tittar på några böcker när jag går förbi.
Jag tittar upp;

Pocket Shop!

......

Funderar seriöst på att;

1. Spela lite mindre Pokémon GO
2. Topsa öronen ikväll.

Ludde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar