tisdag 10 januari 2017

MEN ANVÄND REFLEX DÅ!!!

Jag blir så trött på människor, unga som gamla, som inte förstår sitt eget bästa och bär reflex.

Jag menar - hur svårt kan det vara?

Det är en liten plastbit liksom. HUR SVÅRT KAN DET VARA???

Jag tycker därför inte att det är så himla konstigt att min puls gick upp kraftigt samtidigt som jag började svära lite för mig själv när det ytterligare en gång uppenbarade sig en gestalt utan reflex, när jag var ute och körde i mörkret, härom kvällen. 

Gestalten står på "lagom" avstånd från ett övergångsställe och är extremt svår att se. Man vet liksom inte ifall gestalten ska gå över eller stå kvar.

Jag menar - du kan väl åtminstone RÖRA PÅ DIG så jag har en sportslig chans att inte köra ihjäl dig (ifall du nu ändå skulle få för dig att röra på dig)!!

Nä då - Blixt stilla!

Det enda som gjorde att jag såg gestalten var den vita mössan. Annars hade jag inte sett något alls.

Tänk vad som kunde hänt då!

Grrrr!!

Denna situation utspelade sig utanför Pizzerian i Brunn på Ingarö. Tre meter från pizzerian ligger övergångsstället. Ungefär två meter från övergångsstället, på "lagom" avstånd från övergångsstället, i diket, finns en "Grindpelare" av sten som är ca 150 cm hög och som har en omkrets ungefär som en 9-åring.

För dagen var pelaren utsmyckad med lite snö på toppen....

Så - det enda jag säger är;

Var inte som en grindpelare - bär reflex!



Avdelning: Den där när man hetsar upp sig i onödan.

Men erkänn! Visst ser det ut som en 9-åring med en pudrig vit mössa längst ner till höger i bild?....)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar